پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215440
کنکوري ها متناسب با سوخت و ساز بدن غذا بخورند
تاریخ انتشار : 1395/04/19 08:29:58
نمایش : 1045
رعايت اصول تغذيه اي متناسب با آب و هوا و سوخت و ساز بدن در داوطلبان کنکور از اهميت بسياري برخوردار است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدرضا پوردستمالچي مشاور تحصيلي در روزهاي آخر منتهي به کنکور سراسري در خصوص رعايت مسائل تغذيه اي داوطلبان چند توصيه داشت و گفت: هميشه بايد دريافت غذا با نيازهاي متابوليک (سوخت و ساز) بدن متناسب باشد، هم چنين استفاده از غذاهاي چرب را محدود کنيد، زيرا هضم اين غذاها سخت تر است و باعث سنگيني و کسلي مي‌شوند و از غذاهاي پروتئيني به ميزان متناسب بهره جوييد؛ پروتئين‌هاي اساسي را در گوشت، جگر، حبوبات (عدس و لوبيا و ...) سويا و مانند آن‌ها مي‌توانيد به‌دست آوريد.

 

وي با بيان اينکه مواد قندي نياز اصلي فعاليت‌هاي مغزي را تأمين مي‌کنند،افزود: حتماً در جلسه‌ي آزمون نيز مواد هيدرات کربني مثل شکلات، بيسکوئيت و... همراه داشته باشيد تا هنگام ضعف، از آن‌ها بهره گيريد.

 

اين مشاور تحصيلي بيان کرد: استفاده از ميوه‌ها در اين فصل حتما قبل از استفاده بايد ضدعفوني شوند؛ خوردن هندوانه، زردآلو، گوجه‌سبز اگر هم‌زمان صرف شوند، باعث ناراحتي‌هاي گوارشي مي شود.

 

پوردستمالچي با اشاره به اينکه خوردن گردو، پسته، بادام و فندق به ميزان مناسب (نه افراط) مفيد است، عنوان کرد: به دليل گرماي هوا و از دست دادن ميزان فراوان آب و املاح (نمک) حتماً به ميزان مناسب مايعات و نمک در غذا استفاده کنيد.

 

وي افزود: هرگز در رستوران‌ها و بيرون از منزل غذا نخوريد؛ حتي از غذاهايي که مدت زيادي بيرون از يخچال مانده‌اند نيز استفاده نشود.

 

اين مشاور تحصيلي  گفت: از قرص‌هاي انرژي‌زا هرگزاستفاده نشود چراکه ضرر اين قرص‌ها از منفعت آن‌ها بيشتر است هم چنين به خاطر داشته باشيد که بعد از هر وعده غذا بلافاصله مطالعه را شروع نکنيد، زيرا پس از هر وعده غذا جريان خون در اطراف دستگاه گوارش افزايش يافته و از کارايي هوش مي‌کاهد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html